Blogger Backgrounds

Thursday, November 27, 2008

Yea! Yea!

Hari ni papa balik. Yea! Yea! Semalam mama ambik saya dari rumah makcik Faezah awal sikit. Mama takut hujan sebab petang hari dah gelap. Masa mama ambik saya baru siap pakai baju. Nasib baik mama ambik awal sebab, tak lama lepas masuk kereta terus hujan. Saya nangis sikit. Mula-mula mama nak berhenti dekat station minyak macam hari tu nak susukan saya. Tapi tak jadi sebab takut lambat nanti jem pulak. So, mama terus je. Sampai ampang papa call tanya mama dengan saya kat mana. Rupa-rupanya papa dah balik. Papa dah sampai jalan duta. Masa hujan dah lebat tapi masih nampak jalan lagi. Tapi tak lama lepas tu hujan makin lebat. Air dah naik. Saya tidur je. Mengantuk sebab tak tidur dari tengah hari. Bila sedar saya tengok je mama. Saya tak nangis. Sayakan budak baik. Papa tunggu mama dengan saya dekat Serdang. Perjalanan ke Serdang memang menakutkan. Banyak tempat yang air dah naik. Muka mama panik jugak. Tapi nasib baik saya tak nangis. Kata mama dia ingat pesan papa. 'Lalu dekat air jangan tekan brek. Tekan minyak.' Sampai Serdang saya dengan mama tunggu papa dekat Petronas. Papa tengah makan kat kedai mamak. Kesian papa penat dia. Sementara tunggu tu mama bagi saya susu sebab saya dah nangis. Saya lapar... Lebih kurang 10 minit baru papa sampai. Tapi saya tak puas susu lagi... Mama dah cabut dan letak saya dalam seat saya balik. Saya pun apa lagi... Hwa! Hwa! Masa tu hujan lebat lagi. Papa cepat-cepat masuk kereta. Masa tu papa tak tahan nak buang air (berak). Aduh... Kesian betul papa. Dah lah penat baru sampai. NAk terberak lagi. Papa cari toilet dekat petrol station. Nasib baik toilet di bersih. Saya dengan mama tunggu dalam kereta. Tak lama lepas tu saya pulak ter....Nasib baik saya pakai diapers. Sampai rumah mama tukarkan diapers pastu saya main-main dengan papa. Rindu betul pada papa. Saya mengadu pada papa mama babab saya sebab saya tak nak tidur. Tapi papa tak faham. ;( Dah puas main tu mama tidurkan saya. Okey.... Zzz....

No comments: