Blogger Backgrounds

Wednesday, November 26, 2008

Tinggal dengan mama (hari ketiga)

Entah apa yang tak kena semalam. Masa mama ambik saya dalam kereta saya tak menangis sangat. Semalam memang hari yang teruk untuk mama. Petang balik tu jalan dah jem giler. Dari keramat. Sebab? Ada lubang besar kat tengah-tengah jalan. Masa mama tidurkan saya pukul 9 lebih pun okey je. Saya nangis sikit-sikit je. Pukul 1.30 saya tersedar saya menangis. Diapers saya basah. Tilam pun basah. Mama bangun tukar diapers. Lepas tu saya tak boleh tidur. Mama popok saya pun saya tak tidur. Mama bagi susu saya tak tidur jugak. Mama dodoi saya tak tidur jugak. Saya tak tahu kenapa. Pukul 2 lebih saya tak tidur lagi. Pukul 2.55 mama call papa. Banyak kali. Papa tak angkat jugak. Masa tu badan saya panas sikit. Mama dah panik. Lepas tu mama try popok saya lagi. Pukul 4.30 baru saya tidur. Pagi tu mama bangun mandi saya tidur lagi. Tapi tak sampai 5 minit mama mandi saya dah sedar. Saya nangis kuat giler. Mama tak sempat mandi pun. Baru gosok gigi. Basuh muka sikit mama terus angkat saya. Lepas tu mama bawak saya pergi klinik. Tapi doktor cek kata saya tak ada apa2 pun. Cuma mama yang panik. Mama kena gi ofis jugak sebab ada benda yang mama nak tahu. Dalam perjalanan saya tidur. Sebab semalam tak tidurkan... Sampai rumah makcik faezah baru saya sedar. Hm... Esok papa balik. Ada sehari lagi. Tak tahulah malam ni macam mana.

No comments: