Blogger Backgrounds

Sunday, November 23, 2008

Carrier

Sabtu dengan Ahad hari tu macam biasa mama dengan papa bawak saya keluar. Hari Sabtu tak pergi mall. Mama dengan papa makan dengan Sakura. Dekat dengan office mama. Tapi saya buat perangai. Asyik nangis saja. Mama nak makan pun tak boleh. Siang tu pun saya tak tidur sangat. Entahlah... Perut saya tak sedap agaknya. Mama urut-urut perut saya. Tapi saya tak berak macam biasa. Malam tu pun dah dekat pun 12 baru saya tidur. Hari Ahad mula-mula mama dengan papa tak nak keluar. Papa pergi wedding uncle Amin dekat Bangi. Saya tinggal dengan mama sebab mama malas nak bawak saya. Takut saya nangis nanti. Lagipun cuaca panas. Mama pun tak sihat sangat. Selsema. Tapi dah petang dalam pukul 6.30 tu tiba-tiba papa decide nak pergi cari carrier saya. Sebab esok papa nak pergi outstation. Papa pergi Grik. So saya tinggal dengan mama seminggu. So kitorg pun pergi The Curve. Cari kat Mothercare. Mula-mula tu mama nak beli yang Mothercare punya carrier je. Sebab murah sikit. Dalam RM 200. Tapi sebab badan mama kecil. Benda tu jadi londeh sangat. Lagipun complicated nak pasang benda tu. So try tengok yang Baby Bjorn. Harga dia? Peh... RM 399.00. Tapi akak kat kedai tu kata minggu depan ada sales. So benda tu ada discount 20%. Plus 10% sebab mama ada VIP card. So mama dengan papa decide nak beli minggu depan je. Dah pukul 9 lebih baru balik rumah. Malam tu pun saya buat hal. Tak nak tidur. Mula-mula saya sengih-sengih dengan mama. Mama layan lagi. Tapi bila dah lama mama naik geram. Mama marah saya. Saya nangis lepas tu baru boleh tidur.
Okey nanti saya sambung. Saya cerita macam mana saya tinggal dengan mama. Sebelum ni atuk mak datang jaga saya. Tapi sebab atuk mak ada kelas, jadi mama decide nak jaga saya sendiri.

No comments: