Blogger Backgrounds

Monday, November 24, 2008

Tinggal dengan mama (hari pertama)

Semalam hari pertama saya tinggal dengan mama. Papa outstation. Pergi Grik. Mama kata Grik tu dekat Perak. Hm... Saya belum pernah sampai sana lagi. Mungkin satu hari mama dengan papa bawa saya ke sana. Papa pergi pukul 11 pagi. So, petang tu mama ambil saya dari rumah makcik Faezah sorang-sorang. Mama ambil saya awal. Pukul 4 lebih. Masa tu saya baru nak tidur. Belum sempat susu pun lagi. Dalam kereta tu mula-mula saya tak nangis. Lepas tu lebih kurang 5 minit saya pun start... hek... hek... hwa! Mama buat tak tau je. Mama pujuk saya sikit-sikit. Tapi saya tak berhenti nangis jugak. Then mama berhenti dekat petrol pump. Susukan saya. Nyam.. nyam sedap. Berhenti dalam 15 minit, lepas tu sambung jalan semula. Mama nak pergi printer. Lepas susu tu saya diam sekejap, tapi saya nangis balik. Nasib baik makcik Faezah dah buat susu dalam botol. Sambil bawak kete mama susukan saya. Susu botollah. Habis muka saya kena susu. Lepas tu saya tertidur. Mama terus pegi printer. Mula-mula dah nak tak jadi sebab saya menangis. Tapi sebab saya dah tidur. Mama pergi jugak. Bila sampai rumah saya relax je. Mama terus mandi dengan sembahyang. Masa mama sembahyang saya nangis. Kuat... Kuat... dan makin kuat. Saya rasa mama sembahyang pun tak tenang. Mama sembahyang laju-laju. Lepas maghrib saya terus tidur sebab dah mengantuk sangat. Tapi saya tersedar berapa kali jugak. Tapi lepas pukul 12 saya pun zzzz...... Pagi tadi saya pun tak nangis sangat. Mama selalu cakap saya budak baik. Budak baik tak boleh nangis selalu.

No comments: