Blogger Backgrounds

Sunday, April 12, 2009

Keracunan susu

Lepas mission menampal gigi mama gagal maka hari ni kitorg akan berangkat balik ke kl. Sepanjang duduk sini saya tak nak langsung duduk dengan atok mak ataupun tok ayah. Saya pun tak tau kenapa. Pagi tu papa pergi basuh kete jap. Sementara tunggu tu saya tertidur. Biasala pagi2. Mama bawak balik siput. Atuk mak masak. Lupa nak cerita semalam mama makan kupang. Banyak sangat. Kenapa saya cerita? Okey tunggu...
Lepas papa basuh kete kitorg terus balik. Lebih kurang pukul 2 kitorg sampai kl. Memula tu saya okey je la. Petang tu saya tak tidur. Lepas tu dalam pukul 4 lebih mama bagi saya makan. Lepas tu susukan saya. Lepas tu jeng.. jeng.. jeng... Saya muntah. Sekali. Banyak jugak. Lepas tu relax kejap. Ok dah lama. Mama ingat dah okey. Mama susukan saya lagi. Lepas tu saya tertidur. Mama baringkan saya. Terus memancut. Saya muntah lagi! Sebenarnya sebelum tu pun saya dah muntah jugak bape kali tah. Tak ingat. Lepas tu sebab dah banyak kali kan. Baldi pun dah penuh dengan bed sheet, baju mama, baju papa dan baju saya jugak, mama dengan papa pun bawak saya pergi klinik. Dah la petang tu hujan. Time nak dekat maghrib masa tu pergi. Pastu bukan dr. mazlah. Tapi doktor yang ni okeylah jugak dia cek. Tapi muka dia sombong. Menyampah saya. Banyak jugak ubat dia bagi saya. Malam tu lepas makan ubat, tapi macam biasa makan ubat bergaduh satu rumah. Lepas tu saya tidur. Oh ya.. papa beli susu formula sebab saya tak boleh minum susu mama. Bak kata mokteh saya keracunan susu.

No comments: