Blogger Backgrounds

Wednesday, June 22, 2011

Saya sudah ada kawan

Kali ini saya akan cuba sebaik mungkin untuk tidak meninggalkan blog ini lama-lama. (Okey itu janji dari dahulu) tapi sekurang-kurangnya saya mahu mencuba.~lalala~

Cerita pertama :
Saya sudah cakap yang mama saya pregnant bukan? Okey, sekarang mama sudah bersalin. Ini bermakna saya sudah ada adik dan saya sudah jadi abang. Ya ABANG Afif. Mama bersalin pada 6 Mei 2011. Masa mama pergi buat check up saya tinggal rumah nenek. Mama kata, masa check up Doktor Jamil (doktor yang sambut saya dahulu) kata dia free 6 Mei sahaja. Dua hari lagi! Mama dan papa berbincang, dan mereka bersetuju untuk 'mengeluarkan' adik pada 6 Mei. 5 Mei mama terus masuk ward. Saya? Tinggal dengan papa. Memang sedih. Sebab petang tu saya nak pergi tengok mama, guard tu tak bagi sebab dia kata budak kecil tak boleh masuk. Saya mengamuklah apa lagi. Jadi terpaksalah papa bawa saya naik juga jumpa mama. Saya sedih tengok mama. Tangan mama ada jarum. Saya nangis. Malam tu mama telefon. Mama menangis, saya pun menangis. Papa belikan saya straw spongebob. Heheh... saya suka.

6 Mei (pagi)
Mama akan masuk OP hari ini. Saya manalah tahu apa-apa. Saya tinggal rumah. Papa pergi hospital tengok mama. Pukul 9.19 pagi adik selamat dikeluarkan oleh Doktor Jamil di Hospital Ampang. Berat adik 3.1 kg. Saya suka!

Kedua
8 Mei Mama sudah keluar hospital. Petang itu terus balik rumah tok mak di Muar. Siapa nama adik saya? Hm... belum ada lagi. Cuma yang saya tahu Affan. Mama dan papa tak fikir lagi nama penuh. Minggu kedua baru adik ada nama. Muhammad Ali Affan. Hm... sedap bukan nama adik? Macam nama saya juga. :) Adik saya comel.

Ketiga
Sekali lagi saya dan mama menangis. Adik masuk hospital. Adik kena jaundice. Bacaan adik tinggi juga. 18 = 301. Pergi klinik kesihatan nurse di situ keluarkan surat terus suruh mama dan adik ke klinik. Dan sekali lagi saya tidak dibenarkan masuk. Hm... teruk betullah doktor ni. Adik kena duduk bawah lampu supaya kuning adik cepat turun. Empat hari mama dan adik di hospital. Sedih....

Sekarang adik sudah sihat. Saya, papa dan mama pun sudah balik kl. Adik sudah semakin sihat. Ini gambar terbaru saya dan adik. Siapa lagi comel? Tentulah dua-dua. Hehehe...

No comments: